Pulsa «Intro» para saltar al contenido

Comunicat conjunt dels grups de l’equip de govern

COMUNICAT CONJUNT DELS GRUPS QUE CONFORMEN L’EQUIP DE GOVERN (GENT DE CANALS, COMPROMÍS PER CANALS, PSPV-PSOE, EUPV)

Després dels resultats electorals dels comicis locals de maig de 2015, es va conformar un equip de govern a Canals en què participaríem totes les forces elegides a excepció del PP.

Una vegada feta la presa de possessió en què es va acordar compartir l’alcaldia per part de Compromís i Gent de Canals, es va acordar distribuir equitativament totes les delegacions que conformen les distintes àrees de treball de l’Ajuntament de Canals entre els grups municipals inclosos en el pacte de govern.

A canvi, es va demanar a tots els components de l’equip de govern que les reunions foren reservades fins el moment en què tots els acords es feren públics en el moment del plenari, com a òrgan màxim de representació de la voluntat dels canalins i canalines.

Des del primer moment ens hem vist dificultats en el funcionament del treball de l’equip de govern, en quant un grup municipal ha vingut fent públiques totes les deliberacions i els acords fets per aquest, filtrant-los i traient-los de context, de manera interessada, amb l’única finalitat d’aparèixer davant de la societat com l’únic grup que defensa veritablement els interessos dels veïns i veïnes de Canals.

Tots els grups que signem el present comunicat som favorables que es faça públic i siga transparent el funcionament de l’Ajuntament de Canals, però això no ha de ser motiu de publicitar cadascuna de les deliberacions, que per llei són privades i reservades i conseqüentment poden suscitar tensions innecessàries en l’opinió pública del nostre poble.

El darrer divendres 26 de juny, en la reunió mantinguda per l’Equip de Govern de Canals, es va aprovar per unanimitat que els Grups Municipals representats ací no faríem pública cap deliberació ni acords parcials fins que, com hem dit abans, fora ratificat i tractat al plenari de la corporació.

Ahir, dilluns, Reiniciem Canals, a través dels seus dos Regidors ens han comunicat que l’assemblea del seu partit polític, en sessió celebrada dissabte 27, van acordar continuar fidels al seus principis, i que publicarien en qualsevol moment allò que estimaren oportú, baix el seu criteri i sentit comú.

Davant aquest tancament en banda, i donada l’evident incompatibilitat amb el funcionament de l’Ajuntament, Reiniciem Canals ha abandonat l’Equip de Govern Municipal del nostre poble.

Lamentem profundament que Carla Aparicio i Vicent Tornero abandonen l’equip de govern, perquè pensem que tots som necessaris per donar el gir i dinamitzar el funcionament que necessita el nostre poble, però anteposem el bon funcionament de les institucions als interessos partidistes de qualsevol partit i grup municipal. Esperem la seua col•laboració com a grup de l’oposició, amb una tasca constructiva i positiva.

1. Antoni Antoni 30 de junio de 2015

Mes de un mes ded de les eleccions, i no s’ha fet res al poble, sols que barallarse per els sous i la transparencia.

2. María María 30 de junio de 2015

Què por teniu de fer públics els acords?, Tant que protestaeu del PP i ara resulta que cobreu el mateix. Vosaltres voleu ajudar a Canals. Vosaltres voleu omplir-se de diners com tots. U que vol treballar i ajudar al poble ho faria fins debades. Sou tots igual.

3. Pau Pau 30 de junio de 2015

Quina llei diu que les reunions dels representants públics i les decisions preses en elles han de ser privades? Una llei un tant discutible en qualsevol cas…

4. Novi Novi 30 de junio de 2015

Reiniciem es tanca en banda, i “es incompatible”? Per voler ser transparents? Risa em doneu…
    Tots predicant la transparencia, i a l’hora de la veritat nomes veuen q filtracions i sesgo.

5. Tony Tony 30 de junio de 2015

Poca transparencia ens espera estos 4 anys si reiniciem no esta dins del gover, anem arrere igual que els carrancs

6. Alex Alex 30 de junio de 2015

Començem molt bé…..